Event & Konferens

Personliga möten i en unik och vacker miljö

Vår dröm är att välkomna fler till vår gård för att erbjuda den underbara miljön och de goda produkter som gården ger. Vi vill bjuda på en personlig och varm upplevelse som är något utöver det vanliga. Detta har lett oss till att vi 2021 renoverade vår flygel och byggde ut den med en restaurang. Nu har vi glädjen att välkomna sällskap för möten och evenemang.

Lördag och söndag 7-8 september deltar vi på Skördefest i Södra Dalarna. Då har vi öppet i vårt café och vi grillar våra Klosterburgare gjorda på gårdens naturbeteskött.
Vi har öppet kl. 11.00-17.00. Se program för skördefesten här

Hos oss kan ni kan ni fatta kloka beslut och diskutera viktiga affärer ostört i flygelns 1700-tals rum. Ni disponerar flygeln exklusivt som enda sällskap.
Fika och lunch serveras i flygelns rustika källarvåning där den sprakande brasan värmer gott. När ni vill ta en paus för att hämta ny energi kan ni ta en promenad i vår engelska park. Önskar ni någon aktivitet hjälper vi gärna till med det. Vi erbjuder också fyra dubbelrum om någon gäst önskar övernatta.

I dagkonferens på Klosters Herrgård  ingår:

• Kaffe med hembakad smörgås vid ankomst
  • Lunch med gårdens produkter inkl. lättdryck
  • Eftermiddagsfika med hembakad kaka
  • Godis och frukt
  • Möteslokal med digital skärm, white board, wifi, pennor och block
  • Besök i engelska parken

På Klosters Herrgård kan du uppleva arrangemang i en unik historisk och naturskön miljö. I Klosterån som rinner på båda sidor av gården kan vi under augusti erbjuda kräftfiske. En uppskattad aktivitet att samlas kring innan eller efter middagen.

Ni kan även boka en vedeldad bastu och ta ett svalkande dopp i Klosterån.

Välkommen att kontakta gårdens ägare Johan för offert.